Thursday, August 7, 2014

*♥..Layakkah aku menjadi Bidadari Syurga...*♥




Ya Rabbana..satu kekurangan ENGKAU berikan, seribu kelebihan ENGKAU titipkan..bantulah aku dalam menghadapi kekurangan ini...

Bila ALLAH datangkan UJIAN, Itu bukan satu BEBANAN Kita mesti boleh BERTAHAN..Ada HIKMAH di sebalik UJIAN..Bila ALLAH datangkan UJIAN, Pujuklah HATI pujuklah IMAN…Setiap PENGORBANAN ada, KEBERHASILAN..bila ada luka maka tersenyumlah..bila ada duka maka bersabarlah…kerana air mata tak abadi, ia nya akan hilang dan berganti…bilamana hidup hampa dirasa, mungkinkah hati merindui kan DIA..kerana dengan mengingatiNYA, hati kan kembali tenang..damai jiwa dan lara.. >percayalah,Allah s.w.t. Maha Mendengar.. :')

Ya Rabbana..Jika RINDU ini bertahta,biarlah hanya untuk-MU Ya ALLAH,Andai RINDU ini menarik resah, kepadaMU ku pasrah..Andai penCARIan ini masih belum kutemui,damaikanlah HATI ku ini…Biarlah RESAH menarik SEPIBiarlah KECEWA meratap pergi,..Biarlah KASIH mengikat DIRI..Ya MUHAIMIN kepadaMU aku mengadu HATI…seriikanlah taman HATI bukan pada fikiranku tapi pada redhaMU..Ameen Ya Rabb.

Ya Allah, jauhilah aku dari CINTA panahan syaitan, berikanlah CINTAKU ini kepada seseorang yang sangat mencintai-Mu Lapangkanlah hatiku ini dengan CINTA-Mu yang sejati Sekiranya dia bukan Kau ciptakan buatku, maka Kau jauhkanlah dia dari pandanganku dan berikanlah aku kekuatan untuk terus bercinta dengan-Mu


Firman ALLAH s.w.t :
"Jika Allah menimpakan sesuatu kemudharatan kepadamu, maka tidak ada yang dapat menghilangkannya kecuali DIA. Dan jika Allah mengkehendaki kebaikan bagi kamu, maka tak ada yang dapat menolak kurniaNya. DIA berikan kebaikan itu kepada sesiapa yang dikehendakiNya di antara hamba-hambaNya dan Dia lah yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang". (Yunus:107)
Layakkah aku menjadi bidadari syurga...??? ALLAHUROBBI..maafkan diri ini andai selama ini jauh dari-MU Ya ALLAH..
Sesiapa yang hendak mengetahui kedudukannya di sisi Allah maka lihatlah kedudukan Allah di dalam hatinya. Sesungguhnya Allah SWT meletakkan kedudukan hambanya di sisiNya sebagaimana hamba meletakkaNya di dalam dirinya."

YA ALLAH, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA PERASAAN SEÐiH ÐAN ÐUKACiTA, AKU BERLINÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA LEMAH ÐAN MALAS, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BAHKiL ÐAN PENAKUT ÐAN AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BEBAN HUTANG ÐAN TEKANAN PERASAAN.”
YA ALLAH, BUKAKANLAH UNTUKKU PiNTU-PiNTU KEBAiKAN, PiNTU-PiNTU KESELAMATAN, PiNTU-PiNTU KESiHATAN, PiNTU-PiNTU KENiKMATAN, PiNTU-PiNTU KEBERKATAN, PiNTU-PiNTU KEKUATAN, PiNTU-PiNTU CiNTA SEJATi, PiNTU-PiNTU KASiH SAYANG, PiNTU-PiNTU REZEKi, PiNTU-PiNTU iLMU, PiNTU-PiNTU KEAMPUNAN ÐAN PiNTU-PiNTU SYURGA, YA ALLAH YANG MAHA PENGASiH LAGi MAHA PENYAYANG.”


Allahumma Ameennn….



No comments:

Post a Comment